Fastigheten sedd från korsningen Götgatan/Ringvägen

Välkommen till Brf Rektangeln 22

Här har vi drömläget på Södermalm. Mitt i storstadens puls med de bästa kommunikationerna och därutöver lugnet på vår barnvänliga och bilfria gård. Många blir positivt överraskade när de upptäcker vår grönskande innergård - en lummig oas mitt i stan.

I föreningen finns 388 lägenheter och ett fåtal lokaler. Fastigheten är belägen i Skanstull med adresserna Götgatan 100-130. I fastigheten finns tvättstugor, gästlägenhet, festlokal, flera lekplatser, konstgräsplan och en street basket plan. Till lägenheterna följer ett lägenhetsförråd.

På gatuplanet finns Ringen Centrum med Södermalms största galleria med över 40 butiker och inte minst Teatern, Stockholms trendigaste food court. Det finns vårdcentral, förskola, en folktandvård och ett Friskis & Svettis-gym i kvarteret.

I närheten finns Södersjukhuset, Eriksdalsbadet med såväl ute- som innegym och inte minst Årstaviken som är ett av de finaste promenadstråken. Inom räckhåll finns ett flertal skolor, exempelvis Eriksdalsskolan (åk 0-9), Tullgårdsskolan (åk 0-6), Åsö grundskola (åk 7-9) och Åsövuxengymnasium samt prestigefyllda Engelska internationella gymnasiet. Parkeringsgarage finns i fastighetens källarplan och sköts av Aimo Park, tel 0771-96 90 00. I övrigt hänvisas till boendeparkering via Stockholm stad.

Brf Rektangeln 22 försöker aktivt skapa en anda av vänlighet grannar emellan och tillsammans hjälps vi åt att dra nytta av alla kompetenta medlemmars idéer och arbetsinsatser. Gemensamma "fixardagar" ordnas vid behov där det helt och hållet bygger på frivillighet där de boendes egna drivkraft för att underhålla och utveckla fastigheten och inte minst gården. Föreningen tänker på miljön och arbetar för energisnåla lösningar när och där det är möjligt.