Ny teknisk förvaltare från nyår

Inlagt av Ursula tors, 2022-12-22 09:34
SBC

Från och med nyår har vi en ny teknisk förvaltare i form av SBC. Ni känner SBC sedan tidigare eftersom de har varit våra ekonomiska förvaltare sedan lång tid tillbaka. Därmed lämnar vi HSB helt och hållet.

Fram till nyår ska ni fortsatt kontakta HSB på Kund- och medlemsservice 010-442 11 00, felanmalan@hsb.se och deras hemsida.

Alla boende kommer att få information i sina brevlådor. Dessutom sätts det upp lappar i alla trapphus på anslagstavlorna. Nedanstående är den viktigaste informationen:

Kundtjänst/felanmälan
Hit ska ni alltid vända er när ni behöver göra en felanmälan som berör fastigheten eller egen lägenhet. (OBS! Vid arbeten i bostadsrättslägenhet debiteras normalt den boende för åtgärden.)

Föreningens nya fastighetsskötare
Ni som boende kan inte kontakta fastighetsskötaren direkt, utan samtliga felanmälningar och ärenden ska gå via SBCs kundtjänst som vidarebefordrar ärendet till respektive ansvarig.

Felanmälningar
Du som bostadsrättshavare eller hyresgäst ska alltid göra felanmälan till SBCs kundtjänst, detta gäller vid tekniska felanmälningar som berör fastighet eller lägenhet/ lokal. Uppföljning sker därefter av fastighetsskötaren. Kundtjänst tar emot alla felanmälningar ifrån boenden och hyresgäster.

Kundtjänst felanmälan SBC
Måndag-Fredag kl 07.00-21.00
0771-722 722
www.sbc.se/felanmalan

Jourtjänst – akuta ärenden
Med akut menas fara för person och fastighet. Det kan vara elfel, vatten som sprutar eller stigande vatten i avlopp. Det avses fel som inte kan vänta till nästkommande dag. Jourtaxa tillkommer.

Jourtjänst – akuta ärenden
Snabba Ryck
087217777
Måndag-Fredag efter kl 16.00 samt helger

Brand
Vid brand ring 112

Ekonomisk förvaltning
Har ni frågor kring den ekonomiska förvaltningen, avier, betalningar etc. så gäller telefonnummer till kundtjänst eller email: kundtjanst@sbc.se