
Felanmälan (ej hissar)
Icke akut felanmälan görs till SBC antingen på deras webb eller Kundtjänst 0771-722 722.
Akut felanmälan företrädesvis utanför kontorstid (ej hissar) som vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, Jour - Snabba Ryck 08 - 7217777.
Hissar
Akut fel rörande hissar ska felanmälas direkt till St Eriks hiss 08-522 258 00. Det är när människor sitter fast i hissen eller personer, som inte kan gå i trappor (funktionsnedsatta) inte kan komma hem eller ut, för att den enda hissen inte fungerar.
Icke akut fel av hissar anmäls till info@rektangeln22.se
När är det akut?
Med akuta ärenden avses när människor är i fara/inlåsta/utelåsta mm samt när det är akut vattenläcka, stamstopp eller liknande.
Ärenden som INTE är av akut typ är:
- ett lås har gått sönder men det går att komma in eller ut på annat sätt
- en hiss står still men jag kan gå istället, eller ta en annan hiss
- ett fönster är skadat, men det kommer varken in väta eller obehöriga eller är risk för person
- det går inte att få ut sin tvätt ur tvättmaskin eller centrifug
- armatur i gemensamma utrymmen är släckt eller skadad
- mm
Kontaktar du jouren i sådana icke akuta ärenden kan du bli betalningsansvarig för ev utryckning. Sådana ärenden ska du istället felanmäla till info@rektangeln22.se eller till SBC och felet åtgärdas på kontorstid.