Felanmälan

Akut fel

Felanmälan (ej hissar)

Icke akut felanmälan görs till HSB antingen på deras webb eller till deras Kund- och Medlemsservice 010-442 11 00.

Akut felanmälan företrädesvis utanför kontorstid (ej hissar) som t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp eller strömlöshet, görs till Securitas 010-442 11 00.

Hissar

Akut felanmälan rörande hissar ska felanmälas direkt till St Eriks hiss 08-522 258 00. Annars maila till info@rektangeln22.se

Icke akut felanmälan av hissar görs till info@rektangeln22.se

När är det akut?

Med akuta ärenden avses när människor är i fara/inlåsta/utlåsta mm samt när det är akut vattenläcka, stamstopp eller liknande.

Ärenden som INTE är av akut typ är:
- ett lås har gått sönder men det går att komma in eller ut på annat sätt
- en hiss står still men jag kan gå istället, eller ta en annan hiss
- ett fönster är skadat, men det kommer varken in väta eller obehöriga eller är risk för person
- det går inte att få ut sin tvätt ur tvättmaskinen eller centrifug
- armatur i gemensamma utrymmen är släckt eller skadad
- mm

Kontaktar du jouren i sådana icke akuta ärenden kan du bli betalningsansvarig för ev utryckning. Sådana ärenden ska du istället felanmäla till HSB och felet åtgärdas på kontorstid.