Huvudentrén

Inlagt av Paul

7 mars startar renoveringen av huvudentrén, port 100-130.

Föreningsstämman antog härom året en motion om upprustning av huvudentréen. Föreningens ansikte utåt är i synligt behov av uppfräschning och nu är det alltså äntligen dags.

Från vecka 10 till vecka 18 är det beräknat att hålla på och inom den tidsramen kommer även hissen att renoveras.

Det kommer inte att vara helt avstängt i porten vid något tillfälle men visst kommer det att bli begränsningar för passering. För de av oss som inte bor i port 100 är det kanske bättre att använda andra portar för att ta oss in i fastigheten under tiden som arbetet pågår.

När renoveringen är genomförd kommer vi att ha en port som bättre speglar standarden i fastigheten än idag. Målet är att man ska känna igen sig och att de värden som idag präglar kvarteret fortsatt ska vara kvar samtidigt som det blir en rejäl make-over.

Det blir nya innertak med ny modern belysning. Allt kablage döljs och väggarna fräschas upp. Delvis blir väggar täckta med paneler och delvis med tegel/målning som idag. Golven kommer att lagas, bättras och putsas upp inklusive att skrapmattorna byts ut. Dörrpartiet mot Götgatan byts ut helt och hållet medan delen mot gården uppdateras.

Sist men inte minst kommer även hissen att renoveras under perioden. Tidplanen där är ca tre veckor med tänkt start vecka 12. Hissen kommer inte att kunna brukas under tiden den renoveras.

Övriga portar mot Götgatan, Ringvägen samt Dalslandsgatan ligger med i underhållsplanen. Dessa kommer i ett senare skede där tidplanen inte är bestämd.