Nya priser och bokningsregler Gästis och Kvadraten

Inlagt av Ursula

Från och med idag ändrar vi systemet för bokning av festlokalen Kvadraten. I stället för att boka ett dygn i taget går vi över till ett modulsystem där dagarna delas upp i mindre moduler. På så sätt kan boende och föreningar boka endast den tid som är intressant för dem. Du kan boka förmiddag (07-12), eftermiddag (12-17), eller kväll (17-22/23). Den som bokar kvällsmodulen har också möjligheten att boka förmiddagen efter för städning. På så sätt hoppas vi kunna få bättre användning av lokalen. I samband med det nya systemet justerar vi priset till 300kr per modul.

Motionsstopp 1 februari

Inlagt av Ursula

Det börjar nu bli dags för medlemmar i bostadsrättsföreningen att skriva motioner till årets stämma. I enlighet med stadgan ska motioner ha inkommit senast 1 februari för att kunna behandlas på årsstämman. Skicka motioner till info@rektangeln22.se Ordinarie föreningsstämma sker torsdagen den 30 maj. Vi återkommer med mer information om lokal och annat när det närmar sig. Men boka redan nu den kvällen i din kalender så att du inte missar den.

Matavfallskvarn – tillfälligt undantag för oss

Inlagt av Ursula

I januari i år blev det obligatoriskt att sortera matavfall och bostadsrättsföreningen har ordnat annan insamlingsmetod än matavfallskvarnarna för matavfall i källsorteringen, port 106, -1.

Från och med den 1 januari 2024 är avfallskvarn som går direkt till avloppet inte längre ett godkänt sätt att sortera matavfall. Detta efter ett beslut av regeringen. Läs mer här. Dock visar det sig nu följande:

Lämna din julgran på rätt ställe

Inlagt av Ursula

När du är nöjd med vad din julgran har gjort för er julstämning och den ska kastas gäller det att kasta den på rätt ställe.

Vi har ingen insamling inom kvarteret och det går inte att kasta den på Älvsborgsparkens nedre del, alltså mellan oss och Tjurbergsparken / Blomsterfonden. Och som vanligt är det såklart inte tillåtet att klippa ner granen och dumpa i sopnedkastet eller att slänga som grovsopor i källsorteringen. Vänligen respektera detta.

Julfika med mycket folk

Inlagt av Ursula

Julfikat skedde i år inringad av vår härliga snöiga gård med julgran med ljus och massor med paket. Barnen gjorde egna saker att hänga i granen och det bjöds på glögg, lussebullar, korv med bröd pepparkakor mm. Det tackar vi Ica Ringen för.

Sedan kom tomten och alla barn fick godis, samtidigt som ansiktsmålaren hade en lång kö av förväntansfulla barn som skulle bli féer, vargar, lejon och allt möjligt annat.

Styrelsen stod för arrangemanget och julmusiken ringde i öronen långt därefter. Julstämningen är nu garanterad.