Nu byggs en skorsten till sopsugen - ny info!

Inlagt av Ursula

Ny info
Torsdagen den 11 maj påbörjades borrning och bilning för det hål som skorstenen ska ner i. Det blev inte klart under fredagen den 12 maj, varför det kommer att fortsätta måndag 15 maj. Ställningen mot fasaden på hus 116 kommer att börja byggas 23 maj. Hela projektet beräknas vara klart till midsommar!

Visst är det härligt att solen äntligen kommit fram, men...

Inlagt av Ursula

... det är förstås helt förbjudet att vistas på taken, även om man vill lapa i sig vårens första strålar.

Vi har olika gräsytor på gården som är solbelysta olika delar av dagen så det går alltid att hitta sol. Ta med en filt och picknick-korgen och sola där istället är vårt förslag.

Det är ju framförallt risken för att trilla ner som föranleder det här förbudet, men också att man kan göra åverkan på taken. När olika arbeten görs på taken ska de alltid ha säkerhetslinor. Det visar lite hur farligt det är. Det finns massor av saker som man kan snubbla på.

Världens största varuautomat fanns här

Inlagt av Ursula

Vi har fått det här mailet från en journalist på Svenska Dagbladet. Intresserad hör lämpligen av sig själv. Ett kul projekt är det i alla fall.

Och roligt att vi har hyst världens största varuautomat! Modernt värre då!

__________

Hej.
Jag är journalist på Svenska Dagbladet och driver bland annat en blogg som heter Mitt Stockholm. Jag har tidigare bland annat berört er fastighet. Roligt att det var många som hade historier kring platsen:
Tidigare artikel.

Senaste nytt från AMF om Folktandvården

Inlagt av Ursula

AMF säger sig ha avslutat de mest störande arbetena i Folktandvården i Götgatan 100. De håller nu på och hänger upp undertak. Därefter låter det mindre från byggarbetsplatsen än tidigare. Detta fram till den 19:e maj. Målning, montage av fast inredning, belysning, mattläggning mm är den typ av jobb som sedan kvarstår.
Efter den 19:e maj kommer Folktandvården att flytta in sin inredning som de kommer att montera fast. Även detta kan låta, men i mindre omfattning än tidigare ljud från byggarbetsplatsen. 1 juni ska allt vara klart, enligt AMF.

Gårdsloppis framflyttad till 26 augusti

Inlagt av Ursula

Reservera redan nu lördagen den 26 augusti för gårdsloppis. Då kan alla i föreningen plocka ut sina överblivna och urvuxna grejer och duka upp dem på gården för loppis. Vi siktar på eftermiddagen och försöker sedan få till lite mat, kanske grillat, som man med fördel kan kombinera med egen medhavd dryck efter eget tycke och smak. Kanske att vi kan starta en trevlig tradition i hur vi avslutar sommaren?

Vi hade tidigare planer på att arrangera det 11 juni, men det hinns tyvärr inte med.