Toapapper och det som kommer från kroppen…

Inlagt av Ursula

Vi har nu haft flera stora vattenskador i följd som också har drabbat butikerna under oss. Vi genomför regelbundna spolningar av rören vilket är kostsamt, för att inte tala om vattenskadorna. En del av stoppen beror på gamla rör, men många stopp beror på vad vi slänger i avloppet.

Kallt i lägenheten?

Inlagt av Ursula

Nu på hösten är det inte bara sjunkande temperatur, utan också mycket varierande kombinerat med storm och regn. Det gör att värmesystemet har problem att justera in sig. Vi har såväl värme från elementen som från värmeväxlaren där värmen kommer från takventiler. De två värmesystemen är helt oberoende av varandra. Värmen som kommer från taket är satt till 22 grader, men eftersom varm luft stiger har vi tyvärr fortfarande kalla golv. Kallraset kommer från fönstren och ska, i ett fullt fungerande värmesystem, mötas av varma element. Det är dem vi har mest problem med.

Stökigt byte mellan entreprenörer

Inlagt av Ursula

Som ni säkert vet har Stockholm stad upphandlat ny sophantering från och med 1 oktober. Entreprenören är Reno Norden och den vilda strejk som utbröt i somras berodde på meningsskiljaktigheter mellan det bolaget och de tidigare renhållningsarbetarna som eventuellt skulle byta arbetsgivare till Reno Norden.

Extra stämma 25 oktober

Inlagt av Ursula

I våras, på ordinarie stämma, beslutade vi om en stadgeändring som kommer sig av en lagändring. Det är inget dramatiskt alls, men måste göras, och styrelsens ändringsförslag beslutades av stämman med acklamation. För att stadgan ska gälla behöver vi besluta om den en gång till på en extra stämma.

Den är nu bestämd till 25 oktober 18.30 i föreningslokalen Kvadraten på Götgatan 130, 3 tr. Inga andra ärenden kommer att tas upp. Alla bostadsrättsinnehavare ska ha fått kallelse och handlingar i brevlådan, förutom att det anslås på anslagstavlor samt på hemsidan.