Ny mekstation på plats

Inlagt av Ursula

Alla cykelfrälsta kan nu njuta av att mekstationen är på plats vid port 114. Snart har vi även avspolningssystemet i ordning.

Tanken är att du ska kunna pumpa och spola av din cykel samt ha en rejält bra mekmöjlighet. Alla tänkbara verktyg finns i mekstationen och cykeln går att hänga upp på ett bra sätt i sadelstolpen.

Extra stämma 5 december 18:30

Inlagt av Ursula

Bostadsrättsföreningen kommer att hålla en extra stämma den 5 december 18.30 i Internationella Engelska Gymnasiet på Allhelgonagatan 4.
Handlingar är utsända i stadgeenlig tid till alla medlemmar i föreningen.

Anledningen till extrastämman är förslag från styrelsen rörande beslut om väsentlig förändring av föreningens fastighet i form av byggande av balkonger och altaner och upptagande av ny dörr till dem vilket utgör en väsentlig förändring av föreningens fastighet som kräver beslut på en föreningsstämma enligt 9 kap 15 § Bostadsrättslagen, (BRL).

Ta bort din cykel!

Inlagt av Ursula

Utanför port 114 på gården kommer det att monteras en cykelmekar-station samt att tre cykelställ ska flyttas. Därmed måste allt tas bort i denna hörna. Det gäller såväl cyklar som mopeder och annat. Så ta tillfället i akt att ställa in cykeln för vintern eller flytta till annat cykelställ. I mekarstation kommer att finnas cykelpump, verktyg och stativ. Till det kommer vi att ha tillgång till vatten för avsköljning av cykel. Allt för att vi ska bli en ännu mer cykelvänlig gård.

Vattenläcka i Teliabutiken

Inlagt av Ursula

AMF Fastigheter har meddelat oss att de har en akut vattenläcka i Teliabutiken som visade sig torsdag morgon. Det tvingade dem att stänga av vattnet i hela deras och vår fastighet. De beräknar att det ska vara klart 13.00 och då kopplas vattnet på igen.

Vi informerar här på hemsidan när vattnet är igång igen. Vi beklagar olägenheten, men det är ingenting som vi från bostadsrättsföreningen har kunnat påverka.

Vattnet kom igång 13:00.