Valberedningen letar

Inlagt av Ursula

För många av oss är köpet av bostad den kanske största investering vi gör. Det ligger i vårt intresse att ta del av och engagera oss i vår bostadsrättsförenings väl och ve.

Det är dags att finna intresserade personer till det kommande valet av styrelse på föreningens årsstämma i mitten av maj.

Styrelsen arbetar med många typer av frågor och uppgifter, som både handlar om att förvalta fastigheten och utveckla för framtiden.

- Vill du vara med att påverka din bostadsrättsförening?
- Har du möjlighet och lust att engagera dig i år?

Vattnet stängs av en gång till 7/2 6-7

Inlagt av Ursula

Tyvärr kom inte Stockholm Vatten vid överenskommen tid för att stänga av vattnet förra veckan 31/1. Därmed måste vattnet stängas av nu på onsdag istället.

AMF Fastigheter som äger Ringen Shopping behöver installera tryckstegringspumpar till sin sprinkleranläggning. De behöver stänga av även vårt vatten till alla bostäder under en timme. Avstängningen görs av Stockholm Vatten onsdag den 7/2 06:00-07:00.

Planera er morgon så att detta innebär så lite besvär som möjligt för er. Vi ber om ursäkt för det inträffade. Så gör även AMF Fastigheter.

Vattnet stängs av ons 31/1 6:00-7:00

Inlagt av Ursula

AMF Fastigheter som äger Ringen Shopping behöver installera tryckstegringspumpar till sin sprinkler-anläggning. Det innebär att de behöver flytta sina vattenmätare. De behöver därför stänga av även vårt vatten till alla bostäder under en timme. Avstängningen görs av Stockholm Vatten onsdag den 31/1 06:00-7:00.

Vattenavstängning onsdag 24/1 10-12 i port 108

Inlagt av Ursula

Vi behöver utföra ett mindre arbete i vatten- och avloppssystemet. Det medför att vi måste stänga av vattnet under två timmar på dagtid. Avstängningen gäller såväl kall- som varmvatten.

Detta arbete är tvunget att göras på dagen, men vi försöker undvika att göra det på morgon eller kväll då många är hemma och behöver tillgång till vatten.
Avstängningen gäller enbart port 108.

Vi beklagar om det medför olägenheter.

Kasta granen på "Terrassen" mellan 116 & 118 senast 31/1

Inlagt av Ursula

Kommunen har uppsamlingsplatser för granar, men även i år erbjuder föreningen de boende att kasta sina granar på en uppsamlingsplats på gården.

Det finns en nedsänkt yta mellan Götgatan 116 och 118 som vi kallar "Terrassen". Den vetter mot parken vid Älvsborgsgatans förlängning väster om gården. Där hade vi bland annat cykelauktionen för några år sedan. Kasta ner granen där så ser vi till att den och andra hämtas med kranbil för återvinning.