Välbesökt 40-årsfest

Inlagt av Ursula

Nu har kvarteret firat 40 år sedan byggnationerna blev klara. 400 grillspett, 150 kanelbullar och massor med kaffe och saft senare är husen nu verkligt firade.

Vår husmäklare. Södermäklarna bjöd på souvlaki, potatissallad och tsatsiki. Koffein - kaffestället på hörnet Ringvägen/Götgatan hjälpte till med kaffe och mjukglass. Från Ica fick vi fina kanelbullar.

Delinvigning av Ringens Shopping 28-30 sept

Inlagt av Ursula

Den 28 september öppnas äntligen upp en del av Ringen, med tre butiker på en helt ny yta! Detta vill de självklart uppmärksamma med en delinvigning i syfte att locka fler besökare till(baka) till Ringen. För att ta del av utvecklingen på platsen men också erbjuda trevlig stämning, bra shoppingerbjudande och aktiviteter.

Delinvigningen kommer att ske under tre dagar – 28-30/9. Tre dagar där butikerna håller i härliga aktiviteter på den nya torgdelen. De bjuder på smakprover, musik, shoppingerbjudanden, köptrigg och barnaktiviteter.

Störande arbeten i Ringens Shopping

Inlagt av Ursula

För alla som upplever störande ljud från ombyggnaden av Ringens Shopping vill vi bara nämna att vi har månatliga möten med dem och påminner dem då varje gång om problemen. När de startar före 7.00 mailar vi dem omedelbart. För kännedom ska de ha en mindre öppning av Shoppingen i september och planerar att vara helt klara till julhandeln. De anser sig behöva starta 7.00 eftersom de inte vill utföra ljudligt arbete efter butikernas öppettider 10.00 på vardagar.

Nedanstående mail är ett utdrag från ett svar från dem vi fått på senaste störningen:

Elen är borta i port 130

Inlagt av Ursula

Runt 13.00 lördag19 augusti försvann strömmen i alla lägenheter i port 130. Dock fungerar elen i trapphus och hiss. Felet är anmält till jouren och elektriker är på väg. Det behöver inte felanmälas fler gånger.
Ett bra tips är att inte öppna kyl och frys om det skulle bli ett långvarigt strömavbrott.

Felet är lokaliserat. Det är ett överslag i huvudsäkringen i entrén till port 130. Det har gjort att tre 100A-säkringar i ställverket har smällt. Ett mycket ovanligt fel som en certifierad elektriker måste åtgärda. Strömmen kom tillbaka 17.00.

Vi fyller 40 år. Dags att fira!

Inlagt av Ursula

Vårt kvarter började projekteras 1977 och byggnationerna inleddes 1981. Det var ett stort bygge som tog tid men som blev klart 1983 – för 40 år sedan.
Det tänkte vi fira med grillfest, boule, tipspromenad, fotocollage, tävlingar, historiska exposéer och kul saker för barnen.
Extra roligt är det att vår husmäklare – Södermäklarna också fyller 40 år i år. De bjuder på maten och massor med fest och prat. Så ta med ditt bästa jubileumshumör så firar vi att vår oas på söder har blivit mogen medelålder.