Stämman gick som planerat

Inlagt av Ursula

Nu har föreningen haft sin årliga stämma. En årsredovisning, flera val, sex motioner och en proposition behandlades bland annat.

Allt gick i enlighet med valberedningens och styrelsens förslag och styrelsen fick efter en ren revisionsberättelse ansvarsfrihet. Närmare 70 medlemmar i föreningen närvarade och röstade.

Invalda i den nya styrelsen blev, i enlighet med valberedningens förslag. Här nedan syns även de roller styrelsen har valt inom sig:

Stämman är endast på plats och med digital röstning

Inlagt av Ursula

Föreningsstämman är ju bestämd till onsdag 24 maj 18.00 och vi är som vanligt i Internationella Engelska Gymnasiets aula på Allhelgonagatan 4. Handlingar har nu gått ut och stämman är endast fysisk.

Sedan några år tillbaka har vi digital röstning med hjälp av Suffra och man loggar in denna gång med Bank-ID och inte med kod. Så glöm inte att ta med en digital enhet av något slag som smart telefon, bärbar dator eller läsplatta.

Justerat förslag från valberedningen

Inlagt av Ursula

På grund av ett sent avhopp har valberedningen ett delvis justerat förslag till styrelse. Vi kommer inte att gå ut med ett utskick i detta ärende till alla boende, utan informerar i nyhetsbrev, här på hemsidan och på anslagstavlor. Det rör en suppleantplats.

Valberedningens justerade förslag till styrelsen
2023-2024