De första primörerna är skördade...

Inlagt av Ursula

... och det börjar verkligen växa i våra odlingslådor.
Detta år kunde vi få in två lådor till och 18 lyckliga familjer kan nu odla sina egna rädisor, tomater, mangold, morötter, sallad mm.

Det nya är förutom två extra lådor och många nya boende som fått chansen till en låda också kompostmaskar som trivs i vår kompost och jobbar på med att göra jord. Vi återvinner regnvatten och matavfall och försöker skapa ett litet kretslopp även här på vår gård.

När gården är som finast...

Inlagt av Ursula

... så delar vi grillar, spelar boule och krocket, solar, pratar och umgås.
Det är verkligen en underbar tid på gården just nu. Det är studentfirande och barnkalas om varandra på olika ställen på gården.

Låt oss njuta av gården i fulla drag och inte glömma att städa efter oss så att nästa gäng kan njuta på samma sätt som vi gjorde.

Stopp för Ellevios mätarbyte

Inlagt av Ursula

Ellevio har planerat att genomföra byte av alla sina elmätare i fastigheten mellan den 31/5 - 4/6. Detta byte har vi i styrelsen nu stoppat med hänsyn till att vi om några månader kommer byta till föreningens egna elmätare då vi går över till gemensam el med individuell mätning och debitering. Detta i enlighet med stämmobeslut 21-05-27.

Ni kan därmed bortse från Ellevios anslag i portarna.

Digital stämma avlöpte fint

Inlagt av Ursula

Ordinarie stämma avlöpte fint på torsdagskvällen. 62 röstberättigade totalt medverkade på stämman i form av poströster eller digital röstning genom det ypperliga röstningsverktyget Suffra.

Vi har nu fattat beslut om att införa gemensam el och vi kommer att försöka få det gjort så snart som möjligt.

Stämma på torsdag

Inlagt av Ursula

Inga lättnader har skett vad det gäller restriktioner för möten. Därmed kör vi stämman i Kvadraten med bara åtta närvarande (två i mötespresidiet, två rösträknare, två tekniker, ordförande samt kassör)

Övriga medlemmar är därmed hänvisade till det digitala Zoommötet. Ni hittar mötesid och lösenord i handlingarna.