Filterbyte idag

Inlagt av Ursula

Idag är HSB Drift & Service här och byter alla våra filter i ventilationsutrymmen och tvättstugor. I samband med själva bytet stängs ventilationen tillfälligt av. Det bör dock inte ta mer än 30 minuter innan det är klart. Ni behöver alltså inte felanmäla att ventilationen plötsligt stannar. Mycket snart kommer allt att sättas på igen med nya och rena filter för bästa möjliga inomhusmiljö.

Ställ dina frågor om gemensam el - 13 och 20 maj 19.00

Inlagt av Ursula

På stämman 2019 föreslog styrelsen att man skulle utreda förutsättningarna för gemensam el. Det biföll stämman. På årets stämma kommer styrelsen att presentera sitt förslag till gemensam el i form av en proposition. För dig som vill sätta dig in lite mer i detalj och har frågor till experterna erbjuds nu två informationskvällar. De kommer att genomföras coronasäkert, med tillgång till munskydd och handsprit, samt max åtta personer i lokalen.

Tid: 13 maj samt 20 maj 19.00 ->
Var: Festlokalen Kvadraten, Götgatan 114, 3 tr.

Akut vattenläcka i Ica

Inlagt av Ursula

Uppdatering: 14.06 fick vi reda på att läckan är lagad och vattnet har slagits på igen. Idag måndag 3 maj 12.25 fick vi information om att det är en akut varmvattencirkulationläcka inne hos Ica. Därmed är varm- och kallvattnet avstängt för att vissa av våra portar för att de ska kunna laga en 90-gradersböj som har gått sönder. Det torde påverka portarna: 102, 104, 106, 110, 112, 114 och 116. Bor du i någon annan än de här portarna så skriv en kommentar här nedan så att vi vet.

KALLELSE

Inlagt av Ursula

Kallelse till ordinarie föreningsstämma har nu gått ut till alla medlemmar.

Tid: Torsdagen den 27 maj 2021 kl 18.00
Plats: Föreningslokal Kvadraten, Götgatan 114, 3 tr
(skulle restriktionerna lätta och 50 personer eller fler kan delta kommer vi att vara i Internationella Engelska Gymnasiet, Allhelgonagatan 4)

Läs handlingarna som du fått i brevlådan om hur du deltar genom poströstning, digitalt eller via fullmakt.

”Grab-a-Bike” 9 maj 13 - 14

Inlagt av Ursula

Vi har haft tre väldigt lyckosamma digitala auktioner av cyklar som har genomförts på ett corona-säkert sätt. Nu tänkte vi att ni som inte har kommit till skott kanske vill kolla om det finns någon cykel kvar som ni är sugna på.

Framförallt finns det en hel del barncyklar kvar men några dam- och herrcyklar finns också. Vi kör ”Grab-a-Bike” – öppet hus med max åtta personer inne samtidigt söndagen den 9 maj 13 – 14 då du kan komma och lägga ett bud. Dock inga bud under 100 kronor. Välkomna till Götgatan 114, 1 tr!