Klotter kostar massor

Inlagt av Ursula

Natten mellan tisdag och onsdag klottrades hela huvudentrén vid Götgatan 100 i gatuplan ner av någon. Det är så otroligt onödigt och ger ett väldigt tråkigt intryck, inte bara för oss, utan också för kunder till våra kommersiella lokaler. Dessutom drar det till sig mer skadegörelse.

Odlingsgruppen är igång

Inlagt av Ursula

Nu är odlingsgruppen igång. Pallkragarna är på plats och fyllda med jord. Nästa helg blir det uppstart med plantbyte, information och mycket annat.

Odlingsgruppen kommer att samla in regnvatten för bevattningen och har även en kompost för att samla in trädgårds- och matavfall för att göra jord.

Med egen produktion av vatten och jord och solen som kommer av sig själv är förutsättningarna de bästa. I april kommer solen vid 12.30 och stannar hela eftermiddagen till solnedgången. I sommar går kanske solen över hustaken även på förmiddagen.

FIXARDAGARNA 18-19 april skjuts framåt i tiden

Inlagt av Ursula

Med den snabbt växande coronapandemin i Stockholm i åtanke, har Trädgårdsgruppen beslutat att skjuta på FIXARDAGARNA till ett gynnsammare tillfälle då ju den viktiga sociala aspekten också kan tillgodoses.

Vi ska göra en prioritering av behoven för att i en trängre krets åtgärda eventuella akuta behov.

Trädgårdsgruppen

Stämman senareläggs

Inlagt av Ursula

Vi hade planerat att tidigarelägga stämman till slutet av april. Av lätt insedda skäl måste den planen skrinläggas.

Vi tittar nu antingen på ett mycket sent datum i maj, eller i juni. Regeringen överväger flera lagändringar för att möjliggöra såväl andra regler för fullmakt, ombud och poströstning som för stämma efter halvårsskiftet. Vi undersöker nu också möjligheterna till semidigital stämma.

Målet är att ha en stämma som alla som vill kan vara med på. Vi avvaktar regeringens och riksdagens agerande. Men någon stämma i april blir det inte!

Odlingsgruppen förbereder

Inlagt av Ursula

Förra lördagen samlades ett gäng och började göra i ordning inför pallkragarnas ankomst nere på gården närmast Älvsborgsgatan. Om någon vecka är det meningen att pallkragarna ska komma, och då samlas vi på nytt och ställer dem på plats samt fyller dem med jord. Sedan är det bara att sätta igång och odla (när nattfrosten har gett med sig, vill säga). Det kan ju vara bra att inte låta barnen leka där utan uppsikt för säkerhets skull, då det emellanåt kommer finnas diverse icke barnvänliga föremål på plats.