Nytt bygglov för inglasning

Inlagt av Ursula

Många av oss har vid det förra bygglovet tagit tillfället i akt och glasat in våra balkonger. Det bygglovet löpte ut i december förra året. Nu har vi fått ett nytt, helt likalydande bygglov som gäller i fem år (Dnr 2019-17874-575). Om du är intresserad av att glasa in din balkong på samma sätt som dina grannar har gjort är tiden nu. Läs mer här och hitta ansökningsblanketter.

Stämman avlöpte fint

Inlagt av Ursula

Nu har föreningen genomfört sin första digitala stämma med fyra olika sätt att delta - poströst, ombud, digtal närvaro på distans, och fysisk närvaro i lokal. Det var totalt 90 medlemmar som deltog och röstade på ena eller andra sättet vilket gör mötet mer välbesökt än vanligt röstmässigt. Mötet avlöpte smidigt och såväl poströster som digitala röster räknades på ett korrekt sätt. Vi var färdiga strax efter nio vilket inte gör mötet oproportionerligt längre än vanliga föreningsstämmor.

Kompletterande info till stämman

Inlagt av Ursula

Det verkar ha blivit fel med adresslistorna i framförallt port 114 rörande personvalspoströst. Maila till info eller skriv i kommentar här så får ni i brevlådan. Ni kan också hämta personvalshandlingar utanför styrelselokalen, i port 114, 1 tr.

Tryckfelsnisse höll sig framme när poströstvalsedeln med information om de som kandiderar till styrelse och valberedning skickades ut i onsdags.

Viktiga deadlines

Inlagt av Ursula

Ni har nu fått ut handlingar till stämman som vi ska ha torsdag 28 maj. Det ni inte har fått ut är valberedningens förslag i styrelseval. Det kommer förhoppningsvis i närtid. Skarpa deadlines ni nu behöver ha koll på:

19/5 Sista dag för att nominera till styrelse och valberedning. Uppge vem du nominerar med namn och lägenhetsnummer samt vem du själv är med samma information. Posta, lägg i styrelsebrevlådan eller eposta till info@rektangeln22.se

Stämma 28 maj på fyra sätt

Inlagt av Ursula

Styrelsen har nu beslutat att genomföra årets föreningsstämma torsdagen den 28 maj. Vi har avvaktat att besluta om datum för att se om pandemin klingar av och restriktioner släpps. Det verkar nu inte vara fallet i närtid. Vi har också avvaktat ytterligare lagändringar, tex att vi kan ha stämma efter halvsårsskiftet, men det kommer inte att ske.

Vi kommer därmed att ha stämma lag- och stadgeenligt i maj månad. Vi kommer att arrangera en stämma som följer myndigheternas rekommendationer. Den sker därför på fyra sätt: