Avstängt vatten runt 14 idag också

Inlagt av Ursula

OBS!! Uppdatering! Idag tisdag 25 augusti 14.00 sker en kortare avstängning för att byta den, förhoppningsvis, sista magnetventilen.

Även idag måste rörmokarna gå in och stänga av vattnet för att åtgärda missljud och vibrationer.

Det görs idag måndag 17 augusti cirka 14.00. Det tar runt 30 minuter. Tyvärr kommer det inte att hinna aviseras i trapphus eller med epost.

Då byts den ventil som låter samt att man då också stämmer av om ljudet fortplantar sig eller om det rör sig om fler ventiler som låter.

Vi stänger akut av vattnet även torsdag 20-21

Inlagt av Ursula

Det visade sig efter vattenavstängningen i måndags att ännu en ventil skapar vibrationer och det värre än alla tidigare. Fastighetsskötare och rörfirma har haft kontakt med boende som anmält problem och har identifierat den, förhoppningsvis, sista magnetventilen som skapar problem. Det skedde idag onsdag em.

Eftersom det är ett så omfattande problem väljer vi att åtgärda det väldigt snart. Därför stänger vi av vattnet imorgon torsdag 20:00 - 21:00 och även denna tid eftersom rörmokaren måste komma in i Vårdcentralen.

8 sept blir Com Hem-tv helt digitalt

Inlagt av Ursula

Som tidigare aviserats blir all kabelteve i vår fastighet digital från och med 8 september.
Du ska redan i april ha blivit informerad och från och med augusti blir du varse det genom en textremsa på din analoga sändning. Har du det så nu är det hög tid att ställa om teven.

Har du några frågor rörande detta så gå in på Com Hems hemsida comhem.se/digitalisering så kan du läsa allt om digitaliseringen.

FIXARDAG på gården

Inlagt av Ursula

Lördag 15/8 från 09.00 och tills vi känner oss färdiga!
Ev fortsätter vi även söndag

Dags att snygga till på gården. Framför allt behöver vi slipa och måla planket runt grillplatsen! Men också behöver grillarna rengöras, stenar plockas ur lekplatsen, lösa kantstenar fästas! Allt med säker distans!
Välkommen att vara med och göra gården än mer trivsam!
Tag med oömma kläder och det glada humöret?! Har du en slipmaskin så ta med den!
På grund av corona kan vi tyvärr inte i år bjuda på förtäring men tag gärna med något själv!

Gårdsgruppen

Mitt i Södermalm skriver om vår odling

Inlagt av Ursula

Nu har även folk utanför vårt kvarter upptäckt vår fina pallodling.

Några av entusiasterna nere bland pallkragarna har intervjuats om hur det är att odla i stan. Jessica, Annika och Carl-Johan visar stolt upp grödorna, komposten och regnvattenupptagningen.

Vi är stolta som tuppar över gårdens nya tillskott. Läs artikeln här.