Ta upp efter ditt husdjur
Trots otaliga skyltar, trivselregler och uppmaningar i bland annat nyhetsbrev att inte rasta husdjur på vår gård fortsätter det. Att en "olycka" händer på vägen ut från gården är förståeligt men då tar man såklart upp efter sitt djur. Lagen (29 kap 7 § miljöbalken ) som kräver det har funnit rätt länge nu och gäller överallt, även på vår gård. Dessutom har vi med stöd av bostadsrättslagen (BRL 7 kap 9 § 1a st) rätt att ställa de krav som finns formulerade i våra trivselregler. Där står:
- Läs mer om Ta upp efter ditt husdjur
- Logga in eller Skapa nytt konto för att läsa och skriva kommentarer