Ta upp efter ditt husdjur

Inlagt av Ursula

Trots otaliga skyltar, trivselregler och uppmaningar i bland annat nyhetsbrev att inte rasta husdjur på vår gård fortsätter det. Att en "olycka" händer på vägen ut från gården är förståeligt men då tar man såklart upp efter sitt djur. Lagen (29 kap 7 § miljöbalken ) som kräver det har funnit rätt länge nu och gäller överallt, även på vår gård. Dessutom har vi med stöd av bostadsrättslagen (BRL 7 kap 9 § 1a st) rätt att ställa de krav som finns formulerade i våra trivselregler. Där står:

Ställverksservice 30-31 mars 23:45 och framåt

Inlagt av Ursula

Ställverk är de elcentraler som försörjer vår fastighet med el. Vi har två sådana och så även Ringens Shopping. Vi kommer att göra en stor service av dessa ställverk, samtidigt som Shoppingen gör sin torsdagen till fredagen 30 -31 mars 23.45 och framåt (planerat till max en halv timme). Vi gör det nattetid då det är minst aktivitet i både vår fastighet och i shoppingen just då. Det blir max en halv timmes strömavbrott för oss.

Gratis instruktion och cirkelträning i gymmet

Inlagt av Ursula

Nisha, en gymdedikerad granne till oss alla, kör gratis instruktion av maskiner och cirkelträning i gymmet lite då och då. Håll koll i Facebook-gruppen när nästa pass är.

Hon har redan kört två maskininstruktioner och ett cirkelträningspass, och det passar även dig som har lagt träningen lite på paus på sistone. Man anmäler sig i Facebookgruppen. Grupperna är små och du får individuella råd.

Står din cykel utomhus? Märk den före 31/3!

Inlagt av Ursula

Efter en lyckad cykelauktion har cykelgruppen nu som mål att rensa bortglömda cyklar från gården och på samma sätt auktionera bort dem före midsommar. På så sätt skapar vi flera cykelplatser och en trevligare gård för alla.

Alla boende uppmanas nu igen att märka sina cyklar som står utomhus på gården eller vid entréerna på Dalslandsgatan. De ska märkas med ett gult buntband på styret. Buntband går att hämta vid bostadsrättsföreningens expedition Götgatan 114, 1 tr. Namn- & lgh-nummerlappar fungerar inte.

Sugen på engagemang?

Inlagt av Ursula

Arbetet med att ta fram ett förslag på ny styrelse går in i nästa fas. Det är dags att vaska fram kandidater. Som du vet är vi alla medlemmar i bostadsrättsföreningen vi bor i. Det är lite som att vara delägare i ett företag. Det finns ingen annan utom vi som har ansvar för att ta hand om vår förening med allt vad det innebär. Du kanske undrar vad det innebär?