Massor med boende på gyminvigning

Inlagt av Ursula

Massor med boende var och tittade och provtränade på gymmet som öppnade idag. Per och Nisha, två boende i föreningen visade maskinerna och närmare 100 hushåll i föreningen skrev avtal och fick sina nyckelbrickor kodade för gymmet. För 300 kr om året har hela hushållet tillgång till gymmet. Gå in här om du själv vill få access. Där finns all information.

Nisha, en av våra boende kommer att köra introduktion på maskinerna fredag 10/3 kl.12 och söndag 12/3 kl.16.

Nu kör vi!

Odlingsintresserad?

Inlagt av Ursula

Nu är det dags att anmäla intresse om du vill hyra en odlingslåda på gården i sommar.
Det kostar 300 kr för en säsong och det är först till kvarn som gäller (de brukar gå åt rätt fort, så vänta inte för länge med anmälan). Vi kör i gång vecka 15. Tänk dock på att om ni planerar att vara borta från stan en längre tid under sommaren kanske det är bättre att någon annan får chansen eftersom odlandet kräver en viss kontinuitet. Ni är jättevälkomna att anmäla intresse till: odlingslador@rektangeln22.se

Gymmet är klart!

Inlagt av Ursula

Nu har vi äntligen fått slutbesked från Stockholm stad på ombyggnaden av gymmet. Därmed är alla byggnationer klara och brandskyddsregler, ventilationskrav med mera uppfyllda. Det tog längre tid än vad vi hade beräknat, men nu är allt korrekt och godkänt. Äntligen!

Invigning söndag 5 mars 13 och framåt
Det blir invigning söndagen den 5 mars 13.00 och framåt med något gott att äta och dricka, musik och två medlemmar i föreningen som kommer att visa maskinerna.