Hjälp till att få slut på klottret

Inlagt av Ursula

Som ni säkert har märkt har det klottrats rejält i vår fastighet på sistone. Kort sagt hinner inte klottersanerarna med och det kostar massor med pengar. Av erfarenhet vet vi att den/de som ligger bakom troligen bor i föreningen. Kan vi komma på vem det är gör vi det, men vi behöver hjälp. Ser du något så berätta. Ibland hjälper det. Dock inte alltid. Och vet du vem det är, säg till direkt eller informera styrelsen så tar vi tag i det. Prata gärna med familjemedlemmar om det här. Vi kommer både att behöva måla om och byta glas för att det inte går att sanera bort.

Lägg aldrig våtservetter i toan

Inlagt av Ursula

Vi hade nyligen ett stort stamstopp som vattenfyllde en av våra lägenheter och dessutom läckte ner i shoppingen. Det blir väldigt stora skador. Orsaken var att någon slängt våtservetter i avloppet. Det har sagts tusen gånger men behöver sägas igen. Det är enbart det som kommer ur kroppen samt toalettpapper som får slängas i avloppet.

Dags att byta tätningslister i era fönster!?

Inlagt av Ursula

Om det är länge sedan som ni bytte fönsterlister och ni upplever drag från era fönster så är det dags att göra någonting åt det. Föreningen har därför tagit fram ett erbjudande för er att byta tätningslister i era fönster på er egen bekostnad. Enligt föreningens stadgar är det ett ansvar som ligger på bostadsrättsinnehavaren

Om ni är intresserad av att byta fönsterlister så hör av er till thomas@trekronorab.se och boka tid för byte. Tre Kronor fönsterrenoveringsfirma erbjuder er att göra det för 70 kronor/löpmeter inklusive moms.

Många vill källsortera matavfall

Inlagt av Ursula

Sedan ett tag tillbaka källsorterar ju föreningen matavfall i källsorteringen.
Intresset var större än vad enkäten förra året visade så vi har nu dubblat antalet kärl.
Du kan hämta behållare och påsar i källsorteringen om du inte redan har gjort det.

Och ni som inte har kommit igång än har alla möjligheter att börja.
Hjälp till och gör oss till Södermalms klimatsmartaste kvarter!

Valberedningen efterlyser

Inlagt av Ursula

Grannar och brf-medlemmar,

Även om januarislasket påminner mer om oktober än midvinter så har kalendern sin gång, och valberedningen är igång arbetet med att sätta samman ett förslag till styrelse till årsmötet i maj.

Vi är alla delägare och medlemmar i bostadsrättsföreningen Rektangeln 22. Det finns ingen annan som tar hand om vår fantastiska gård, sophämtning och trappstädning än vi själva. Det är ett viktigt arbete och formar vårt boende, skapar trivsel och ger en extra guldkant på tillvaron. Om det görs på rätt sätt. Det här är din chans att vara med och påverka!