Tryckfelsnisse var framme
Nu delas handlingar ut till stämman. Tyvärr har tryckfelsnisse varit framme. Kallelsen till stämman är för 24 maj 2022 18.00, precis som det står på kallelsen. Tyvärr står det torsdag i stället för tisdag i den utdelade kallelsen, så bortse från veckodagen. Kallelsen till stämman avser alltså TISDAGEN DEN 24 MAJ 2022 18.00 PÅ INTERNATIONELLA ENGELSKA SKOLAN Det står rätt på kallelserna som sitter på våra anslagstavlor. Det är även samma datum som informerats om i nyhetsbrev tidigare.
Stämman som vanligt, med modernisering
Äntligen kan vi ha stämma som vanligt med lokal, närvaro, scen och mycket mer. Man kommer till lokalen som vanligt, men ser till att ha med sig en smartphone eller annan digital utrustning som tablet eller laptop. Det är för röstningssystemet Suffra som vi kör även i år. De gröna och röda lapparna är historia nu. Dessutom kan du vara med på distans med full rösträtt på samma sätt som tidigare två år. Nytt för i år är att vi loggar in i Suffra med Bank-ID. Har du inte Bank-id kan du höra av dig i förväg och få en manuell inloggning med användarnamn och lösenord. Vi har ingen poströstning i förväg.
Odlingsintresserad?
Otroligt nog blev det faktiskt tre lådor över när vi fördelade lådor i april. För 250 kronor kan ni hyra en låda en säsong. Då får du också chans att lära känna 15 grannar som också har odlingsintresse, förutom alla tomater, gurkor och mangold som du kan skörda. Om du vill haka på i sista stund så är du jättevälkommen att anmäla intresse till: odlingslador@rektangeln22.se De som har lådor har inte börjat så ute än på grund av kalla nätter och vindar, så förutom eventuell förodling inne, blir du inte senare än andra.
Stamspolning, kanalrensning och OVK
I dagarna avslutas den sista stora rundan med service och inspektion av stammar och ventilation. Då är vi färdiga även med den obligatoriska ventilationskontrollen. Ni som varit tillgängliga i lägenheten eller som lämnat nycklar i brevlåda har varit otroligt ordentliga och gjort jobbet enklare för våra underentreprenörer. Det gör arbetet både billigare och smidigare. Ni som inte har tillgängliggjort er lägenhet för detta eller som har fått anmärkning som måste åtgärdas kommer att få brev om detta med krav på att det ska återställas, alternativt att lägenheten ska tillgängliggöras i enlighet med Bostadsrättslagen. Det ska göras på bostadsrättsinnehavarens bekostnad.
Nästa medlemstimme är torsdag 5 maj 18.00
Medlemstimmarna rullar på. Detta blir sista före stämman. Välkomna!